Cel mai bun cheesecake e cel făcut acasă!

Zilele astea mi-a revenit inspirația să gătesc. Chair duceam dorul să prepar niște bunătăți și m-am gîndit că cea mai bună alegere este cheesecake-ul. Blogul preferat de unde mă inspir atunci cînd gătesc este Teo’s Kitchen, urmăresc acest blog de mult timp și niciodata n-am dat greș cu vreo rețetă de aici.

Am profitat de zilele libere pe care le am și am ales ziua potrivita ca să gătesc minunatul cheesecake. Pînă acum obișnuiam să-l prepar pe cel care nu necesită coacere. acum m-am decis să-l fac pe cel tradițional. Și pentru că aveam brînzică proaspătă acasă, am profitat și am folosit-o în rețetă. Se cunoaște că cheesecake-ul se prepară cu brînză philadelphia, dar v-o zic cu toată sinceritate că și cu bîrnzică proaspătă de vacă e tare bun.

Pentru crustă:

  • 100 g biscuiți măcinați în blender
  • 3 linguri de unt (40-50 g)

Pentru cremă:

  • 1 kg brânză de vaci
  • 200 g zahăr
  • coaja de la o lămîie
  • 4 ouă
  • 200 ml smântînă
  • 1 linguriță extract de vanilie

Pentru prepararea blatului am fărîmițat cei 100 g de biscuiți și i-am pus într-un vas micuț. Între timp, am pus la microundă untul și l-am topit. În rețeta de bază se adaugă și zahăr, eu am omis acest ingredient pentru că biscuiții erau suficient de dulci. Am amestecat biscuiții cu untul topit și s-a primit o compoziție lipicioasă.

Între timp, am pus cuptorul la înălzit la 180 grade. Am folosit tavă cu pereți detașabili, pereții tavei i-am dat cu unt și făină pentru ca cheesecake-ul să nu se lipească. Am folosit și hîrtie pentru copt. Compoziția am pus-o la fundul tavei și am întins-o bine. Am dat la cuptor pentru 10 minute.

IMG_0151

Între timp, am început să prepar crema. Spumăm întai brânza cu zahărul și coaja de lămâie, adăugăm apoi făina și amestecăm bine. Urmează să adăugăm ouăle, unul câte unul, amestecând bine dupa fiecare. La final adaugăm smântâna și vanilia, mai amestecăm un pic. Scoatem crusta de la cuptor și peste crusta rumenită, turnăm umplutura de brânza și o nivelăm bine cu o spatulă. Coacem cheesecake-ul 50-70 de minute, la 180 de grade, pana e usor rumenit pe margini.

IMG_0150

IMG_0152

IMG_0154

Cu greu m-am abținut să nu gust din el, pentru că regula spune că trebuie lăsat să se răcească după care să stea la frigider pe noapte. Pentru decor, am folosit niște gem de zmeură, dar rezultatul nu mi-a ieșit după așteptări, în fine, o mică încercare. Puteți folosi orice pentru decor: ciocolată rasă, fulgi de cocos etc.

IMG_0157

Poftă bună la gătit, și nu uitați – Sănătatea are Gust🙂

Despre cheesecake-uri citeste aici.
Despre cum am gătit cheesecake cu zmeură și cocos citește aici.

Lasă un comentariu

Filed under Eat me now!

Lasă un răspuns

