BAC 2013 „Cel puţin aşa e corect”

E cam la modă acum să se vorbească despre BAC, eu am doar cîteva de spus🙂

525693_10151307016759602_1794717544_n_large

Vorbeam cu fetele, încă de anul trecut, că e timpul ca Examenele de capacitate să fie corecte şi fiecare să fie apreciat la justa valoare. Uite că nu ne-am gîndit că toată corectitudinea va cădea pe capul nostru.
Nu ştiu de ce toată lumea o critică pe Maia Sandu, pentru că nu ar trebui. Dumneaei nu a vrut decît corectitudine în rîndurile absolvenţilor – să susţină doar cei care cu adevărat merită. „Cum a putut dumneai să supună la atît de mult stres odrasla mea” – afirmă părinţii disperaţi şi neîncrezători în copiii lor.

Haideţi să nu mai fim aşa inocenţi şi plăpînzi că chiar nu e cazul. Vrem o ţară prosperă şi o economie bună, dar nu vrem să încetăm cu corupţia şi copiatul pe la examene. Totul vine din sitsemul de învăţămînt, şi chiar dacă au început schimbările abia acum, şi cam radical, eu zic că e un PAS spre mai bine.

Camerele de filmat au băgat, cel puţin, frica atît în absolvenţi cît şi în supraveghetori. La noi, la centrul de BAC, nu s-a copiat şi mă bucur pentru că vom vedea cu adevărat care e nota care o merităm după 12 ani de studii. Ei şi ce dacă va fi un 8 sau un 7, va fi nota care cu adevărat o merităm. Oricum e doar un examen care îţi permite să mergi mai departe, îţi permite să aplici la universitate. Sunt de acord că nu se pot face mari schimbări într-un singur an, dar treptat, în aşa tempou, se vor observa anumite schimbări spre mai bine.

Ce ţine de conţinutul BAC-ului la română, nu a fost ceva ieşit din comun. Mulţi au spus că nu s-au încadrat în timp, probabil din cauza emoţiilor şi din dorinţa de a scrie cît mai bine. Cei care au venit fără telefoane şi copiuţe au stat foarte liniştiţi şi au înşirat pe hîrtie ce s-a cerut de la ei.

Eu zic că dacă vrem o schimbare în ţara noastră – să începem de la noi!

3 comentarii

Filed under Old posts

3 responses to “BAC 2013 „Cel puţin aşa e corect”

  1. Ala

    bravo! ai tinut piept acestui ‘test de maturitate’🙂

  2. Bănuieşti o medie proastă sau prea ridicată?🙂

    Păi.. eu, cel puţin, am rămas satisfăcută. E 8.75 media mea de BAC.

  3. Ala

    scz de curiozitatea mea, dar cu ce medie ai iesit la bac?

Lasă un răspuns

