Despre ”rușinea de a fi moldovean”

De felul meu nu obișnuiesc să strig în gura mare cît de tare îmi iubesc țara și cîte aș face pentru ea, dar cînd vine vorba ca cineva să scuipe acolo unde eu mi-am trăit copilăria, acolo unde m-am născut, unde mi s-au născut părinții, buneii, stră-străbuneii atunci nu am de gînd să tac – pentru că am ceva de zis.

Moldovenii noștri ”geniali” adoră să scrie despre țara și naționalitatea noastră. Chiar azi am citit un articol despre rușinea de a fi moldovean.
Atunci cînd ne naștem nu suntem întrebați ce naționalitate vrem să fim și unde vrem să trăim.

Recunosc că nivelul de trai este unul mai bun în țări precum SUA și Germania, și că Moldova mai are multe de muncit pentru a le ajunge din urmă. Totuși, în mare parte istoria este vinovată – am fost cuceriți de căteva ori, ca în final să reușim să ne obținem indepenența ca națiune și să ne păstrăm tradițiile și limba.

Ei și ce ?? Mulți cred că soluția este să ne plîngem, să ne ponegrim neamul și să arătăm cu degetul la cei care fac ceva ieșit din comun. GREȘIT !

Mă obosesc de mentalitatea asta greșită de a încerca să dai vina pe altcineva atunci cînd îți merge rău. Ai întîziat la serviciu nu pentru că te-ai trezit mai tîziu, dar pentru că era trafic prea mare; Ai primit 5 la examen nu pentru că ai fost la distracții pînă la 4 dimineața, dar pentru că profesorul nu te apreciază la justa valoare.

Eu cred că dacă vrem să facem ceva bun pentru țara asta, primul pas este să nu mai dăm vina pe ceilalți – guvern, șef, profesori, politicieni.

Și nu-i mai judecați pe cei care pleacă din țară, pentru că mulți nu o fac de lașitate – o fac pentru că mor de foame. Sunt nevoiți să lucreze la negru pentru a-și putea crește pruncii.

Și chiar cei care pleacă la studii peste hotarele țării, nu da-ți vina pe ei – vor o educație mai bună – un viitor mai prosper pentru copii lor. Și un BRAVO celor care vor să revină înapoi după finisarea studiilor, care vor să facă ceva pentru țara asta.

Pentru că Moldova suntem noi, și nu ma folosiți termenul de ”moldovean” ca ceva urît, pentru că dacă Dumnezeu a vrut să te naști aici înseamnă că poți face ceva pentru a prospera locul unde te-ai născut.

2 comentarii

Filed under Old posts

2 responses to “Despre ”rușinea de a fi moldovean”

  1. feelthebeauty

    Sper sa nu te dezamagesc🙂

  2. „Eu cred că dacă vrem să facem ceva bun pentru țara asta, primul pas este să nu mai dăm vina pe ceilalți – guvern, șef, profesori, politicieni.”
    nu dam vina, dar stii si tu cum e cu pestele:)
    oricum, imi place entuziasmul tau, te-am gasit intamplator pe net, sper ca nu te-ai schimbat intre timp. succes!!!!!

Lasă un răspuns

