Insuficiența de somn !

Și cum vara m-am obișnuit să fac chair ceea ce vreau, la orice oră și oricînd, au trecut deja 14 zile și nu mă pot obișnui cu un program atît de încărcat. Ceea ce mă deranjează cel mai mult este ora la care trebuie să mă trezesc – și anume 06.15. Nu sunt genul de persoană care doarme pînă la 12.00, dar nici 5 ore de somn nu-mi sunt suficiente. Zilele astea m-am confruntat cu o mare durere de cap și o oboseală insuportabilă. Veneam acasă cu moralul la pămînt, nu aveam chef de nimic, aveam nevoie doar de somn !

Pentru a putea fi eficienți, specialiștii recomandă 7 ore de somn pentru un adolescent. Trecerea bruscă de la un regim liber la unul strict duce la mai multe mici (sau mari) dereglări.

Cu siguranță nu sunt unica care se confruntă cu astfel de probleme, și anume insuficiența de somn.

Care sunt efectele negative ?

  • Scade performanțele intelectuale
  • Determină nervozitate și irascibilitate
  • Scade imunitatea organismului
  • Tulburări emoționale

Observăm că consecințele lipsei de somn sunt destul de grave. Deci, ar fi bine să reducem consumul de cafea din timpul zilei, să ne planificăm în fiecare noapte cîte 7 ore de somn și în caz de oboseală acută să ne acordăm 1 oră – 1 oră jumătate de odihnă la amiază.

Suprasolicitarea cu prea multe activități duce la cantitate și pierde din calitate.  Mîine vreau să mă odihnesc, să dorm și să-mi recapăt orele de somn pierdute, să mă alint și să-mi încarc bateriile pentru săptămîna care va urma.

 

Lasă un comentariu

Filed under Old posts

Lasă un răspuns

