Despre micul meu dejun sănătos

O să tot laud cartea Mihaelei Bilic pentru că sunt genul de persoană care se lasă infleunţată (pozitiv) după ce citeşte o carte. Totuşi sunt destul de atentă la ce citesc pentru a nu-mi infiltra nişte idei greşite mai apoi.

M-am trezit cu ideea de a-mi schimba modul de alimentaţie. Pe lîngă faptul că scriu atît de mult despre sănătate ar trebui să fiu la nivel şi la partea practică. Deja a doua dimineaţă cînd consum la micul dejun tot ce poate fi mai sănătos – o bombă de vitamine şi minerale care îmi menţin energia muuult timp.

Ca să nu mai lungesc vorba uite ce am mîncat zilele astea dimineaţa.

Într-un bol am pus vreo 30 g musli după care am adăugat fructe uscate (1 curmală + 2 prune + 2 caise ), am mai adăugat 2 migdale tăiat mărunt, seminţe de in, stafide şi un pătrăţel de ciocolată neagră (75 % cacao) pentru savoare. După care am adăugat lapte şi am avut parte de cel mai hrănitor, delicios şi sănătos mic dejun.

De ce ?

Musli – conţin puţine grăsimi dar foarte multe fibre, benefice în menţinerea greutăţii sub control, ţin de foame mult timp.

Fructele uscate sunt bogate în antioxidanţi, stafidele te ajută să-ţi menţii oasele şi dantura sănătoasă, prunele combat stările de oboseală şi stimulează tranzitul intestinal, curmalele sunt bogate în fier, potasiu şi Vitamina A şi B, caisele stimulează activitatea ficatului şi a inimii.

Migdalele bogate în Vitamina E, acizi graşi Omega 6, magneziu, potasiu, fier, proteine, fibre favorizează digestia, înfrumuseţează podoaba capilară cît şi elasticitatea pielii.  Sunt considerate hrană pentru creier.

Seminţe de in – scad colesterolul, te ajută să slăbeşti, te scapă de constipaţie, înlătură starea de oboseală.

Ciocolată neagră – are un conţinut ridicat de minerale, îmbunătăţeşte starea de spirit, protejează organismul de efectele nocive ale mediului.

Am reunit toate aceste minuni de alimente în bolul meu cu lapte. Este important să nu exageraţi cu cantitatea folosită pentru că riscaţi să consumaţi prea multe calorii deodată. Mă simt mîndră că am convins-o şi pe mama şi acum în  pregătim 3 boluri pentru micul dejun.

Sănătos şi hrănitor – Poftă bună !

 

1 comentariu

Filed under Uncategorized

One response to “Despre micul meu dejun sănătos

  1. olea

    cind vin pai sa ma servesti,draga

Lasă un răspuns

