A venit vara şi la mine în bucătărie

Am făcut o constatare, pofta de a găti ceva bun şi dorinţa de a scrie pe blog merg mînă în mînă🙂

Sper din tot sufletul să nu vă plictisesc cu reţetele mele, în special în urma micului eşec cu cozonacii😀 Dar asta e, din greşeli ne învăţăm.

Ne aflăm pe ultima sută de metri, dar sincer mă oblig cu toată fiinţa în fiecare dimineaţă cînd trebuie să mă trezesc pentru a pleca la şcoală. Mă mai liniştesc cu faptul că azi am dat prima teză, că mai am „doar 2”, că vine ziua mea pe care o asociez şi cu primirea permisului de conducere – asta în caz că dau examenul😀 Mă mobilizez, mai iau un gît de aer şi mă obişnuiesc că au mai rămas exact 20 de zile pînă la 31 mai.

Deci, acum 3 zile a fost ziua lui tata şi am decis să-i fac un tort aşa mai fresh. Îmi era cam teamă să nu dau greş pentru că la urma urmei doream să impresionez cu ceva )). Reţeta am preluat-o de pe blogul meu favorit şi cu care nu prea poţi eşua. Vedeţi aici : http://gospodini.blogspot.com/2009/05/tarta-cu-branza-si-capsuni-video.html

Ţineţi cont de următoarele sfaturi:

1. Folosiţi un kg de brînză de vaci – nu 500 g cum scrie acolo

2. Puneţi unt suficient ca să compoziţia pentru blat să fie lipicioasă

3. Nu vă fie jale să cumpăraţi căpşuni, chiar au un rol foarte important

4. Jeleul îl faceţi după reţetă sau îl cumpăraţi gata făcut

5. Lăsaţi la rece toată noaptea

6. Folosiţi-vă de tavă cu pereţei detaşabili

7. Nu vă grăbiţi

Am rămas plăcut surpinsă cînd tortul a ieşit exact ca în imagini şi delicios de bun. Plus că şi oaspeţii mă tot lăudau de succesul obţinut.. Hehe. Din păcate l-am fotografiat doar înainte să îl pun la rece în tavă, şi se vede doar partea de sus.

 

Păcat că n-am avut suficientă răbdare să fac o poză şi la final.

Azi am mai făcut ceva buuun. Panna Cotta – desert italian de o fineţe de nedescris. Reţeta e foarte, foarte simplă, dar rezultatul e bun de tot. Cel mai greu a fost să găsesc smîntînă dulce, în final am găsit la Nr 1 şi tot nu eram sigură dacă e ceea ce trebuie. Am folosit de 35 % grăsime. Reţeta la fel am preluat-o de pe gospodini însă cu mici modificări. http://gospodini.blogspot.com/2008/09/panna-cotta.html

Ţineţi cont de următoarele sfaturi:

1. Gelatina trebuie de înmuiat în apă, nu în lapte cum scrie în reţetă. Se ţine 5 minute să se umfle după care se adaugă în compoţizie si se încălzeşte pînă la dizolvare.

2. Eu am făcut-o în pahare şi se va servi direct din ele. Voi puteţi pune în orice vas micuţ.

3. Am făcut şi un blat subţire mega delicios din – biscuiţi mărunţiţi + unt topit + gem de zmeură. L-am pus la fundul paharului.

4. Panna Cotta o puteţi decora cu ce vă place. E u am ales cireşe pentru că se apropie sezonul lor şi arată fresh şi dă un aer văratic.

5. Lăsaţi la rece aproximativ 2 ore. Se seveşte rece.

Poftă bună ! 

Lasă un comentariu

Filed under Eat me now!

Lasă un răspuns

