Începuturile mele ca viitoare jurnalistă

Probabil sună un mic cam „prea mult spus” denumirea postului, însă azi am avut primele mele încercări în ale jurnalismului🙂
Ce am aflat ? Este că DA îmi place – să caut persoane, să interviez, să fac legătura cu oamenii, să comunic şi să obţin informaţii.

Am de realizat (împreună cu alte 2 colege) un proiect pe tema „Persoanlităţi Basarabene”. Noi am avut de făcut despre Dumitru Caraciobanu ?
Nu-ţi sună cunoscut ? Nici mie iniţial.
Este un mare actor (cunoscut în special de părinţii şi buneii noştri) care a jucat în filme şi piese de teatru moldoveneşti şi romaneşti.
Făcînd un search pe google vei observa doar ceva informaţie pe wikipedia şi cîteva articole unde este menţionat.

Deci, după cum observaţi, din lipsa de informaţii „am fost obligate” să umblăm prin Chişinău şi să adunăm informaţie.

Ştiam că a jucat în Teatrul Luceafărul şi că încă mai era în viaţă persoane care l-au cunoscut. Am plecat acolo, am fost întîmpinate de un domn tare drăguţ care era dispus să ne ajute în toate. Am intrat pe uşa pe duce la camera unde actorii fac repetiţie şi îşi schimbă costumele şi am făcut cunoştinţă cu doamna Nina Doni – o actriţă care la fel l-a cunoscut pe Dumitru Caraciobanu însă din lipsa de timp nu prea era dispusă să ne acorde prea multe informaţii.

Domnul de la intrare ne-a mai dat ceva informaţii şi ne-a sfătuit să plecăm la Uniunea teatrala că poate dăm de Regizorul Ion Ungureanu ca să ne mai dea ceva detalii.

Am căutat ceva timp acestă Uniune, ca într-un final să o găsim exact lîngă Palatul Naţional (pun pariu că nu ştiai de exstenţa vreo unei Uniuni Teatrale :)).

Acolo am mai făcut nişte poze şi ni s-a spus să  facem legătura cu Domnul Pavel Pelin – autor a unei cărţi despre Dumitru Caraciobanu şi un vechi prieten al acestuia.

Iniţial nu era pre dornic să ne acorde timp, după care am reuşit să-l convingem ca într-un final să ne cheme la el acasă pentru a ne povesti.

Ne-a dăruit 2 din cărţile lui (foarte valoroase pentru proiectul nostru) şi ne-a răspuns cu amabilitate la multe din întrebări. Tot ce povestea era de parcă din cartea de istorie🙂 Am rămas surptins plăcută de amabilitatea lui. Ne-a mai dat cîteva nume de persoane care l-au cunoscut pe Dumitru Caraciobanu, dar am decis că pe ziua de azi e destul.

Am realizat că aceasta e meseria pe care doresc în viitor să o urmez. Probabil nu e mare lucru ce am făcut azi, dar mi-a plăcut enorm. Abia aştep să văd ce o să iasă la finalul proiectului.

6 comentarii

Filed under Old posts

6 responses to “Începuturile mele ca viitoare jurnalistă

  1. Mi-a plăcut articolul. Îți doresc succes dacă vei alege această cale.

  2. E un inceput.. cred eu )

  3. pare foarte interesant si e doar o zi) bafta;)

  4. Întradevăr – mi-a plăcut mult ziua de azi🙂

  5. o experienta pe cinste😉

Lasă un răspuns

