Cum lupţi cu starea de somnlolenţa ??

Hi, azi am avut un chef nebun să ies afară şi să strig în gura mare Bun Venit VARA !!! M-am abţinut din 2 motive : vecinii să nu-şi facă păreri greşite, vecinii să nu-şi facă păreri greşite.  E 31, mîine e vara.. VARAAAAA !! Well nu fac atîta show pentru că fiecare împărtăşeşte acelaşi sentiment ca mine în momentul dat.. De libertateee !! (Mii de semne de exclamaţii – stare de euforie).😀 Cu excepţia celor care au bacul, examenele de clasa a9a şi cei de la Universitate (sincere compătimiri :D)


Şi promoţia 2010-2011 pleacă.. Trist, pentru că erau  unii din cei mai buni !! Şi nu o zic pur şi simplu. Aww.. Ce m-au emoţionat valsurile, atîta suflet pus.. Mă vedeam şi pe mine peste 2 ani în aceaşi postură, pentru ultima oară elevă !!

Pe lingă bucuria imensă de a savura o vară splendidă mă confrunt cu tipica mea problemă: somnul !! Nu vreau să irosesc vremea dormind, vreau să fiu activă, să fac cît mai multe chestii.  Somnolenţa este o dereglare a somnului, deobicei apare atunci cînd nu dormi una sau două nopţi la rînd şi organismul tău are nevoie să-şi recapete orele nedormite. Citisem un articol, că indiferent cîte ore dormi pe noapte 4 sau 5, corpul tău va avea grijă să şi le ia înapoi chiar şi pe o periopadă mai îndelungată: azi o oră la amiază, mîine 9 ore în loc de 8 ore pe noapte.
Totuşi luaţi seama, această dereglare de somn nu este deloc bună, oamenii care dorm mai puţin de 8 ore pe noapte se pot confrunta cu multe alte probleme. O statistică spune că cei care au un orar de somn nestabil au scurte pierderi de memorie, prind informaţia mai încet ca ceilalţi şi riscul de a avea depresii perioadice este mai mare.

Orele necesare de somn:

  1. Noi născuţi – 12-18 ore
  2. Copilaşi (3-8 luni) – 14-15 ore
  3. Preşcolari – 11-13 ore
  4. Adolescenţi (12-18 ani) – 8.5-10 ore
  5. Maturi (+18) – 7.5-9 ore
Mă gîndesc că pe la 52 de ani nu trebuie să mai dormi deloc, după cum observăm că orele de somn descresc o dată cu vîrsta :D:D
Good To Know !!
  •  6 ore de somn pe noapte nu este suficient, oricît de mult nu ai încerca să te autoconvingi.
  • Dacă dormi mai mult cu 2-3 ore ca de obicei nu faci nimic bun, pentru că a doua zi o să fii sleepy toată ziua, organismul s-a odihnit prea mult şi acum leneveşte şi nu prea are chef să funcţioneze ca de obicei.
  • Plictiseala nu face să-ţi fie somn, ea doar demaschează necesitatea organismului tău de a dormi.
  • Atunci cînd eşti extenuat te poţi pur şi simplu îndinde pe pat, vei reuşi să te simţi mai plină de energie chiar dacă nu ai dormit.
  • Se spune că femeile dorm mult, iar bărbaţii nu pot adormi noaptea atunci cînd suferă de despresii.

Cîteva zile la rînd mă culc tîrziu, evident mă sculam devreme pntru a merge la şcoală, după care veneam acasă extenuată de la căldură şi aveam o mare necesitate de somn. E ca un cerc vicios : mă culc tîrziu, stare de somnolenţă pe parcursul zilei, extenuată la amiază, 1.5-2 ore de somn în timpul zilei, mă culc tîrziu. Acest ciclu trebuie de oprit, tot ce trebuie de făcut este stabilirea unui orar, adică o să încerc să mă culc la aceaşi oră şi să mă tezesc tot cam la aceeaşi. E cam îndodii pentru că a început vara, cînd majoritatea nopţilor devin albe. Dar faza e că dormind un număr de ore potrivit vei putea fi activă toată ziu şi vei putea realiza tot ce ai în plan !!

Don’t ask what the world needs. Ask what makes you come alive, and go do it. Because what the world needs is people who have come alive.

Lasă un comentariu

Filed under Old posts

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s