Nutriţia în perioada Postului !

De azi am decis că o sa scriu mai des, lenea fiindu-mi unul din cei mai mari duşmani deseori ma împiedică să postez ceva pe blog )) Totuşi despre frumuseţe este mereu ceva nou de zis !

Pentru că ne aflăm în perioada postului ar fi bine să menţionez ce ar trebui să mîncăm pentru a nu duce lipsă de prea multe vitamine.  Şi pentru că îmi dau seama că multe dintre voi se străduie să ţină post, am decis să scriu despre ce e bine să mincăm şi ce nu.

Aflîndu-ne în perioada cînd fructele şi legumele devin tot mai accesibile şi la un preţ avantajos, vă sfătui să consumaţi cît mai multe. Organismul nostru fiind slăbit după o iarnă friguroasă (aş zice eu), e timpul să îl răsfăţăm. E deja sfirşit de martie, dar eu tot sunt cu gîndul la perioada rece, de care foarte bine că am scăpat.

Majoritatea dintre noi ţin post o săptămînă sau doar miercuri şi vineri, foarte bravo celor care pot ţine tot postul. Este vorba de voinţă, religie şi convingerile pe care le are fiecare.

Produsele lactate (respectiv foarte importante pentru sănătatea noastră) şi carnea sunt cele la care trebuie să spunem adio pe timp de post. Din acest motiv, cei care s-au obişnuit să consume la micul dejun lapte cu cereale su terci pe lapte, acum trebuie să înlocuiască cu ceva mai puţin sănătos şi consistent. Eu servesc la micul dejun muesli pe apa fiarta cu fructe uscate adiţional(în această perioadă). Nu e tocmai cel mai delicios mic dejun, dar îmi ţine foamea pe o perioadă bună de timp. Biscuiţii „Iepuraş” sunt la fel de post şi foarte delicioşi.

Între mese poţi mînca mere, foarte accesibile în perioada asta.
La prinz poţi încerca diverse combinaţii : hrişcă sau orez cu legume la cuptor, diverse supe, salate.

Nu uita despre consumul de alune, nuci, seminţe. Sunt necesare pentru că conţin proteine şi grăsimi. La fel consumul de fructe uscate este binevenit: prune uscate,  smochine, papaya.

Mulţi cumpără diverse pateuri vegetale, şi chiar dacă scrie „zero colesterol” nu vă lăsaţi duşi de nas. Margarina fiind la fel unul din produse pe care nu prea îl recomand.

Dacă ţii poftă de ceva dulce, atunci ai alegere, pentru că acum se fac şi torturi de post. Napolitane, bicuiţi, halva şi multe altele de care nu trebuie să te refuzi. Bz the way, ciocolata neagră e de post.😀

Totuşi e bine să te mai stăpîneşi de la toate dulciurile, mai bine manîncă mai multe fructe.

După ce posteşti, treci treptat la regimul de mai înainte, pentru că oragnismul de obişnuieşte fără carne şi lactate, şi o cantitate prea mare brusc, poate face mai mult rău decît bine.

Laugh like you’ve never been hurt, because every moment you spend mad or upset is a moment of happiness you’ll never get back.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s