Simplu.

Vorbim despre iubire în aste timpuri care
I-au dat iubirii nume de ură și uitare
Mai sunt puțini cei care, vorbind despre iubire
Îi înțeleg menirea și-o poartă în simțire

Cavîntu-i la tot pasul, e uneori prea des
Rostit cu ușurință și fără înțeles
Vorbim despre iubire, mereu vorbim de ea
În schimb cu al ei nume descriem dragostea.

Iubirea nu înseamnă doar ceasu-acel-al nopții
Poți să-ți iubești copiii, părinții și nepoții
Poți să iubești un câine, o floare sau, știu eu,
Poți să găsești iubire, iubind pe Dumnezeu.

Marin Bunget

Lasă un comentariu

Filed under Get inspired!, Uncategorized

Sfîrșitul „Povocarea de 21 zile”

Mă simt împlinită pentru că am reușit să duc la bun sfîrșit ceea ce mi-am propus, pentru mine a fost mai mult decît o provocare, mi-am dovedit că pot și că nu e atît de greu pe cît pare. Mă simt mai puternică ca la început, atît fizic cît și din punct de vedere moral.

winner

M-am motivat să alerg fără să renunț după 3 zile, pentru că e simplu să începi ceva și e mare tentația să-ți găsești scuze și să renunți. Acum alerg cîte 5 km, recunosc că a început să-mi placă și nici măcar nu caut scuze ca să nu merg la alergat. Plus la asta, seara, înainte de somn, fac și exercițiile pentru abdomen și mușchii fesieri. Sportul îți dă o senzație de bine, te relaxează, te face să te simți bine si să scapi de stresul acumulat pe parcursul zilei.

 

Am reușit să mă alimentez mult mai sănătos decît o făceam înainte, mai ales în comparație cu perioada examenelor cînd mîncam foarte haotic.
Terci de ovăz, fructe proaspete, legume, 2 ouă fierte pe săptămînă, iaurt homemade, smoothie, avocado, salate improvizate – pe toate le-am inclus în alimentația mea. Fast food nu am mîncat deloc în această perioadă, nici măcar nu eram tentată. Băuturile carbogazoase niciodată nu au fost o slăbiciune pentru mine, apa plată și sucurile fresh sunt favoritele mele.

Dulciurile au rămas punctul meu slab, dar nu mai lupt pentru că le ador. Cum să nu mănînci o înghețată savuroasă vara?

Acum merg mai departe, cu scopul de a menține ritmul, iar mai apoi de a progresa. Eu sunt mîndră că mi-a reușit. Am făcut față Provocarei de 21 zile!

1 comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile

Ziua 15-16 „Provocarea de 21 zile”

Cel mai important este diversificarea atunci cînd vrei să adopți un mod sănătos de viață, de aceea mi-am propus să schimb tradiționalii fulgi de ovăz pe un ou fiert, cîteva felii de avocado și o felie de pâine la toaster. Știam deja că avocado are o mulțime de beneficii aupra sănătății, află de aici care sunt și include avocado în alimentația zilnică. Bogat în vitamine, minerale și grăsimi sănătoase, avocado este alimentul perfect pentru a fi consumat în prima jumătate a zilei.

Zilele astea am sărit peste gustări pentru că nu simțeam nevoia să le mănînc. Totuși, iaurtul făcut acasă cu 1 linguriță de gem de viține proaspăt făcut este un deliciu de care nu te poți refuza.

IMG_2862[1]

Mi-am scos 2 aplicații la telefon: 30 Day Ab Challenge și 30 Day Squats Challenge. Aplicațiile includ exerciții pentru abdomen și mușchii fesieri pentru 30 zile, nu sunt foarte complicate exercițiile în schimb formează deprinderea de a lucra mușschii abdominali și cei fesieri.

Mi-am propus să alternez cu alergatul, adică 1 zi merg la alergat altă zi nu, dar în fiecare zi fac cîte 15 minute de exerciții. Am decis astfel pentru că începusem să mă simt epuizată în ritmul care mi l-am propus – de a alerga zilnic.


IMG_2857[1]

De aceea am ales să aleg peste o zi, dar cu mai mare dorință. Duminică a fost ziua mea de odihnă.

IMG_2903[1]

 

Lasă un comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile

Ziua 13-14 „Provocarea de 21 zile”

Am găsit metoda de a prepara iaurt de casă: se ia 700 ml lapte, se fierbe, se lasă să se răcească la temperatura camerei după care se adaugă un iaurt activia natur și se lasă pe noapte, mai apoi se păstrează la rece în frigider. A doua zi vei avea iaurt de casă, eu am încercat și mi-a ieșit ca iaurtul natur. Dacă nu prea-ți place gustul iaurtului simplu adaugă fructe proaspete sau cîteva linguri de gem. Mama făcuse gem de vișine și în combinație cu gustul acrișor al iaurtului era delicios.

IMG_2842

Ieri a fost prima dimineață cînd am fost singură la alergat, deși am alergat mai puțin decît de obicei mă simțeam bine că am reușit să mă motivez să mă trezesc la 7 și să ies pe stadion.

IMG_2857

La prînz mi-am gătit ceva ușor, doar o salată proaspătă cu o felie de pîine prăjită. Am luat prînzul în compania la serialul Suits. Am optat pentru ceva ușor fiindcă pofta de dulce nu dispare așa simplu și știam că voi mînca înghețată cînd voi avea poftă.

IMG_2840

Apropo, cheesecake-ul de la KIKU e cel mai delicios pe care l-am gustat vreodată. Poate chiar mai delicios ca la Tucano, vă recomand să-l încercați cînd mergeți acolo. IMG_2800

Azi iar am ieșit la 7 la alergat, de data asta am fost în 3. Motto-ul nostru: E greu dar nu e imposibil. Am făcut și niște abdomene. Micul dejun se ia după 2 ore după ce ai făcut sport.

IMG_2854

Dacă ai poftă de SUSHI vino la masterclass-ul de duminică: înveți cum se gătește sushi, savurezi o porție de California rolls, înveți să pregătești Mojito și faci cunoștință cu oameni interesanți. Pentru detalii vezi aici.

 

Lasă un comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile

Primele rezultate „Provocarea de 21 zile”

run

Știți ce mi-a trecut prin minte, dar ce mă fac atunci cînd această provocare ia sfîrșit? Renunț?

Și atunci îmi reamintesc care este scopul meu și care a fost motivația pentru care am acceptat această provocare față de mine însumi. Esența acestei provocări este să mă disciplinez, să învăț să duc lucrurile la bun sfîrșit, pentru că am tendința să mă apuc de multe lucruri odată dar deseori renunț la ele sau nu le fac așa cum trebuie făcute. Sportul disciplinează: știind că e greu, că mai bine ai ieși cu prietenii, ai dormi – tu alegi să mergi pe stadion la alergat!

Dacă ați ști de cîte ori în aceste 12 zile îmi căutam scuze, găseam sute de motive ca să nu mă duc la alergat sau să renunț la regimul care mi l-am stabilit în favoarea la ceva dulce. Am învățat să-mi trec peste aceste lucruri și mi-am dat seama că chiar dacă mi-am permis să mănînc o înghețată, ciocolată sau am căzut pradă tentației unui capriciu de moment – important este să-mi amintesc de ce am început și să merg mai departe!

Cu alergatul e cel mai greu, e greu pînă ieși din casă, după care nu mai dai înapoi. Recunosc că sunt momente cînd zic că nu mai pot, după care îmi dau seama ca se poate, încă un cerc și încă unul și tot așa. Cea mai frumoasă senzație e cea de la sfîrșit,cînd îți dai seama că ai putut și nu a fost atît de greu pe cît părea.

Am început să alternez un pic, citisem un articol intitulat „De ce alergatul nu te ajută să slăbești”, cel mai important motiv era pentru că corpul se obișnuiește și chiar dacă te simți obosit alergatul nu-și mai face efectul. Dar să nu uităm despre celelalte beneficii ale jogging-ului, și anume pentru sănătate. După cum spuneam, am început să alerg mai „diferit”, nu o mai fac în același tempou, dar alternez: 5 cercuri lent, unul la pas, 2 cercuri lent, 1 rapid și tot așa pentru a nu permite corpului să se obișnuiască.

În fine, doream să specific că cel mai mare avantaj al alergatului e faptul că te disciplinează, mai ales dacă alergi dimineața. Mâine la 7 e trezirea, cu greu dar merg înainte, deja începe să-mi placă. Mă simt mult mai bine ca la început, mai ușoară, e un fel de mîndrie prin faptul că nu cedez, vreau să duc la bun sfîrșit ce mi-am propus iar mai apoi să devină un stil de viață!

 

Lasă un comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile

Ziua 9-10 „Provocarea de 21 zile”

Reușesc, treptat, să-mi fac o obișnuință din alergat. Recunosc că e greu atunci cînd vine vorba să mă trezesc la 06.45 știind că sunt în vacanță dar cu siguranță se merită. Alerg pe stadion cîte 5 cercuri, după care un cerc îl merg la pas, iar 5 cercuri alerg, iar unul la pas. La început alergam 15, mai apoi am mai adăugat încă un cerc iar acum alerg 17 cercuri + cele 4 cercuri la pas. Începe să-mi placă, deși recunosc că sunt momente cînd îmi vine să mă opresc, dar atunci îmi spun: „Este greu, dar nu imposibil”.

Ziua 9:

IMG_2783

(Dimineața)
Timp: 40 minute
Distanța: 5 km
Calorii: 400

Ziua 10:

IMG_2793

(Dimineața)
Timp: 35 minute
Distanța: 4 km 580 m
Calorii: 351

IMG_2807

(Seara)
Timp: 30 minute
Distanța: 4 km 540 m
Calorii: 356

Nu mi-am pus în plan să alerg, neapărat, și seara și dimineața pentru că nu cred că e necesar. Consider că e suficient doar o dată pe zi, dar dacă voi avea timp și energie să alerg de 2 ori – foarte bine!

Am adăugat în iaurtul de la micul dejun fructele goji care, după cum am mai scris, au proprietăți miraculoase pentru sănătatea corpului.

IMG_2791

La cafea nu am putut renunța, încep să creez o mică dependență, dar nu vreau să recunosc acest lucru. Îi ador gustul, mai ales dacă adaug puțin lapte. Eu nu am adăugat lapte, dar am savurat 2 biscuiți la gustarea de la ora 11.

IMG_2790

Tot în calitate de gustare, doar că la 4, mi-am pregătit niște pesmeți cu brînză proaspătă și cîte 2 felii de roșii. O gustare rapidă, delicioasă și sănătoasă.

IMG_2806

Mâine iar la 06.45, sper să continui în acest ritm pentru că sportul de dimineață îmi dă energie pentru întreaga zi.  Baftă la mîncat sănătos și la cît mai mulți km alergați.

P.S. Azi dimineață un domn ne-a întrebat: „De cine alergați în fiecare dimineață?” Ne-a făcut să zîmbim puțin🙂

 

Lasă un comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile

Ziua 7-8 „Provocarea de 21 zile”

Am reușit să mă trezesc la 7 dimineața și să mă motivez să mă duc să alerg. Recunosc că căutam 100 de motive pentru care să nu mă duc, dar într-un final am găsit acel un motiv care m-a determinat să mă țin de ceea ce mi-am pus în plan.  E o senzație minunată atunci cînd termini de alergat, mă simțeam bine și plină de energie.

IMG_2769

 

Mi-am downloadat o aplicație „RunForLife” care arată cîți km ai alergat, cîte calorii ai ars și viteza cu care ai alergat. Iată rezultatele mele.

 

IMG_2764

 

M-am alimentat, în mare măsură, corect, totuși nu reușesc să renunț în totalitate la micile tentații. Mi-am permis pizza pentru că am avut poftă și înghețată  (nu doar una). Dar asta e, important este să merg mai departe, important este să nu renunț.

Terciul de ovăz a rămas în continuare preferatul meu, am adăugat lapte pasteurizat (2.5% grăsime) și cîteva fructe de sezon.

 

IMG_2780

Iaurtul e alegerea perfectă atunci cînd vine vorba de gustări, dar îl diversific adăugînd fructe proaspete.

IMG_2779

Am încercat o nouă rețetă, una foarte simplă – frigărui de legume la cuptor. Puțin calorice, dar foarte delicioase pot fi mîncate mai ales la cină, dar eu am adăugat o bucată de carne și acesta a fost prînzul meu. M-am inspirat de aici, dar am improvizat puțin adăugînd dovlecel care e preferatul meu.

IMG_2778

Mâine mi-am pus alarma la 06.45 să merg la alergat, promit că mă trezesc – trebuie să-mi păstrez motivația. La 09.30 o să iau micul dejun: fulgi de ovăz cu iaurt, la 11.00 gustarea – un iaurt, prânzul îl voi lua în oraș iar la cină îmi voi face o salată proaspătă.

Scopul meu este să-mi păstrez motivația, deși mai sunt unele mici scăpări, dar succesul constă în faptul că nu renunț!

 

Lasă un comentariu

Filed under Provocarea de 21 zile